Mere sjov til pensionisterne

Det er vigtigt for os alle at være aktiv, holde sig i form, og have sociale relationer som giver trivsel og velvære – ikke mindst når vi bliver ældre.

Jeg er den stolte søn af min seje mor på 91 som holder sig sund, rask og glad ved at deltage i mange forskellige ting; sang, kirken, aktivitetshuset, gymnastik, ekskursioner/ture, mødes og hygge med veninderne, strikning, madlavning, havearbejde, cykle på indkøb, og så elsker hun at spille petanque.

Ældre Sagen’s petanque klub har ca. 100 medlemmer, og der spilles i fra forår til vinter alle ugens dage på banerne ved tennisklubben, men desværre kun når vejret tillader det.

Men det kan der gøres noget ved.

Jeg mener at kommunen bør anlægge nogle overdækkede petanque baner i flere af byens lokalområder, så flere borgere kan spilles petanque – hele året: Langs Idrætsstien, ved Havnen, i Søvang, og Hollænderhallen.

Selvom Dragør Tennis lige har udvidet sit anlæg fra 7 til 10 baner, så er det dog spørgsmålet hvad der sker i fremtiden. Måske skal tennisklubben flyttes op til Hollænderhallen hvis der bliver behov for at lave en ”satellit” til Enggården, og det vil jo også betyde at tennisklubbens nuværende petanque baner forsvinder fra lokalområdet.
Sidst, men ikke mindst skal der lyde en stor TAK for alle de frivilliges indsats i Dragør!

Med venlig hilsen,
Uffe Jacobsen