Kære vælger – Så er det tid til kommunalvalget – og du bestemmer!

I de sidste 3 uger har store dele af Dragør været forvandlet til en skilteskov, kandidaterne har været ude på gader og stræder, postkasserne er blevet fyldt med valgmateriale, der har været valgmøder, og Facebook har kørt på højtryk. 88 kandidater (læs ildsjæle) fra 10 forskellige lister har kappedes om de 15 pladser, mange borgere har deltaget i debatten, og lige til det sidste har der været valgkamp.

Jeg kan godt forstå hvis nogen synes at det hele har været lige lovligt meget. Men selvom bølgerne også har gået højt, så er det jo et udtryk for at vi har et levende demokrati, og at vi er rigtig mange dragørborgere der brænder for vore lokalsamfund. Det skal vi være glade og stolte over.

Det er så nu vi skal til stemmeurnerne for at afgøre hvem der har vundet slaget, og hvem der skal ind og arbejde i kommunalbestyrelsen. Jeg kan kun opfordre til at alle bruger sin demokratiske ret og går hen og stemmer, og gør det med både hjerte og hjerne. Stem på det parti, den liste eller den kandidat du mener vil kunne tjene Dragør bedst, den eller dem som har den politik du er mest enig i, og som du tør betro ansvaret til for at styre Dragørs udvikling i de næste 4 år.

Derfor vil jeg naturligvis opfordre dig til at stemme konservativt, og gerne personligt, hvis du lige som jeg ønsker at vi ikke kun skal udvikle blot for udviklingens skyld, men bevare det der er godt, og forbedre det der er mindre godt, at familien og borgernes trivsel og tryghed skal være i centrum, at vi skal have maksimum 24 elever i skoleklasserne og sikre mere støtte til klasser/elever med udfordringer. At vi skal hjælpe de svageste. At vores miljø, kystbeskyttelse og støjbekæmpelse er vigtig. At erhvervs og turismeudviklingen er vigtig, og at vi skal være en effektiv og attraktiv kommune.
Jeg brænder for Dragør, går ind for kvalitet og sikkerhed i alle beslutninger, en attraktiv og effektiv kommune, og åbenhed, kommunikation og samarbejde.

Dragør ønskes et godt valg, og held og lykke fremover!

Med venlig hilsen,

Uffe Jacobsen