Fornuft og Tryghed

Efter at valgmøderne nu er overstået, og de sidste materialer er ved at være uddelt, er der måske stadig enkelte tvivlere. Her er nogle spørgsmål.

Har ACOV holdt andre ude?

Nej!

Selv om det er en gammel traver, at gentage dette budskab, så bliver det ikke mere rigtigt. For at komme med i budgetforliget, skal man være seriøs og ville et forlig. LA sagde nej til at være med i et forlig og T fremsætter uspecificerede rammebesparelser på 20 mill, som forvaltning bagefter skal gennemføre. Det sker efter fire år, hvor man konstant har kriteriseret forvaltning og navngivne embedsmænd. Jeg synes det er useriøst, for KB er kun en bestyrelse – det er forvaltningen der i dagligdagen handler.

Når de hårde prioriteringer er taget af ACOV, og der f.eks. skal vælges svømmehal og prioriteres på bygningsrenoveringer og trafiksikkerhed, så sker forhandlinger stadig mellem alle 15 KB medlemmer. Så T og LA har fuld indflydelse, selv om de ikke tager ansvar for budget og prioriteringer.

Konservative vil samarbejde bredt, også efter valget, men når det drejer sig om at sikre den langtsigtede økonomi og ledelse, ønsker vi fortsat et stabilt og troværdigt flertal bag en forhåbentlig konservativ borgmester.

Beslutninger om lokalplaner og tennishal sejler?

Ja!

Mens andre jævnligt skifter holdning, så har Konservative stået fast. Vi ønsker ikke lokalplaner undermineret af 2-etagers bygninger. Vi ønsker ikke hoteludvidelser med kæmpeklodser og høje bebyggelsesprocenter klods og af private haver. Vi ønsker ikke sorte 11 meter høje sportshaller klods op af villahaver.

Konservative har været konstruktive og foreslået andre løsninger. Hotel kan sagtens udvides uden at krænke naboer, og tennishal kan etableres ved Halvvejen, hvor kommunen giver grunden som indskud. Vores tilbud står ved magt, og kan gennemføres snarligt efter valget med en konservativ borgmester.

KB medlemmer skifter hele tiden parti?

Ja!

Konstitueringsforhandlingerne var sidst et cirkus, og partihopperi er normen i Dragør. Vælgerne kan selv vurdere de opstillede kandidater, og vurdere risikoen i den næste periode. Det kræver politisk lederskab at lede KB så vi undgår lignende i fremtiden, og det kræver en faglig kompetent person at lede et rådhus med 1000 ansatte og et lille milliard budget. Konservative har igennem årene vist at vi kan og vil samarbejde bredt, og vi har gode relationer til alle partier. Det får du ved en konservativ borgmester.

Kan man stole på valgløfterne?

Ja!

De konservative løfter kan du i hvert fald stole på.

Dragør skal have klassekvotient på maks 24, og det bliver prioriteret med både fornuft og tryghed. Vi skal have svømmehallen gjort færdig, tennishal ved Halvvejen og ny kunstgræsbane på den gamle grusbane. Der bliver påbegyndt et Kystdige som giver det meste af Dragør tryghed ved havstigninger. Vi styrker kulturen og livet på havnen med nyt kulturhus på havnen, og frivillige og interesserede er med til at definere indholdet først i 2018.

Det kræver selvfølgelig en konservativ borgmester, så stem på mig eller en af mine kolleger.

Jerrik Walløe
Byrådsmedlem og kandidat nr. 2