Kystbeskyttelse af Sydamager

Konservative finder det besynderligt, at man med et pennestrøg afskriver en så stor del af kommunens areal – et områder der rummer bolig for mange mennesker og et areal med store værdier.

Den Konservative gruppe i Kommunalbestyrelsen har på møde i Teknik og Miljø udvalget spurgt til hvad status er i ovennævnte sag. Forvaltningen har til det politiske system fremsendt følgende svar.

Økonomi og Planudvalget besluttede at stoppe høringen på baggrund af oplysninger om, at der ville komme et forslag om an alternativ linjeføring gennem ”Skovens” arealer i Fasanstiens spor.

Skovridder Hans Henrik Christensen, Naturstyrelsen, har haft møde med både Henrik Zimino og Allan Holst om det alternative forslag.

Der er udpeget en kontaktperson på embedsmand-niveau i begge kommuner, der kan bidrage til at kvalificere projektet.

Naturstyrelsen vil tage initiativ til at indkalde til et indledende møde om den videre fremdrift i sagen. Et sådant møde er endnu ikke berammet.

Vi har rykket Naturstyrelsen for en igangsætning af sagen

Naturstyrelsen er således opmærksom på at de har initiativpligten lige nu.
Det relevante udvalg vil blive orienteret, når der er nyt i sagen.

Med baggrund i ovennævnte svar afventer vi i C gruppen at sagen snarest genoptages og at en offentlig høring gennemføres. Fra Konservativ side finder vi det besynderligt at man med et pennestrøg afskriver en så stor del af kommunens areal særligt henset til at der er tale om et område som rummer bolig for mange mennesker og at arealet rummer store værdier.

En fremtidig beskyttelses linjeføring bør naturligvis ske langs kysten som en naturlig forsættelse og videreførelse af den nuværende kystbeskyttelse.

Den Konservative Gruppe i
Dragør Kommunalbestyrelse