Ny borgmester kandidat

Vælgerforeningen har på opstillingsmødet den 1. oktober 2012 valgt ny borgmesterkandidat for det Konservative Folkeparti i Dragør. Kenneth Gøtterup blev enstemmigt og valgt som Konservatives kandidat til Borgmesterposten til valget i 2013.

Kenneth Gøtterup er 42 år gammel. Kenneth Gøtterup er uddannet Cand.scient.soc. og Master i public policy. Kenneth Gøtterup har siddet i kommunalbestyrelsen siden januar 2010.

Formand for vælgerforeningen Kurt Christensen udtaler: Med valget af Kenneth Gøtterup har det Konservative Folkeparti i Dragør sikret et stærkt generationsskifte. Kenneth Gøtterup er en hårdtarbejdende politiker med klare og tydelige visioner for kommunens fremtid. Kenneth Gøtterup er en dygtig politisk leder med stor viden og indsigt i den kommunale sektor. Med valget af Kenneth Gøtterup vil Dragør kunne blive ledet på forsvarlig vis fra 2014 til gavn for medarbejdere og borgere. Kenneth Gøtterup har et stort engagement for alle dele af den kommunale drift og vil kunne gennemføre de nødvendige reformer og tilpasninger der er nødvendig for at sikre en stram økonomistyring samtidig med, at der er fokus på borgernes service og velfærdsydelser.

Kenneth Gøtterup udtaler: Jeg er glad for den tillid vælgerforeningen viser mig og vi skal nu sammen med det øvrige stærke hold af kandidater arbejde for en ordentlig ledelse af Dragør. Der har i denne valgperiode været truffet beslutning om en økonomisk uansvarlig skolereform, ligesom vi mangler visioner for Dragør der omsættes i praksis. Dragør er en unik kommune, med et godt udviklingspotentiale, en stærk kultur og engagerede borger. Jeg ønsker, at vi nu sætter fokus på en langsigtet planlægning af kommunens rammer og vilkår, får engageret borgerne og foreningerne endnu mere og får skabt en bæredygtig økonomi.
Ved samme lejlighed blev et nyt politisk program fremlagt og vedtaget, dette kan ses under Fokusområder.
For yderligere kontakt kan formand Kurt Christensen kontaktes på 26 88 29 00 eller Kenneth Gøtterup 26 30 18 60

Kurt Christensen
Den Konservative vælgerforening i Dragør og St. Magleby