Er politikere kun mænd over 50 i jakkesæt?

Svaret er både ja og nej. Ja fordi de fleste politikere i kommunalbestyrelsen er midaldrende mænd/kvinder der ikke har så stort fokus på hvad børn og unge har brug for.

Derfor stiller vi op som nye friske konservative kandidater på 18 og 19 år. Hvorfor vil vi kaste os ind i et politisk job der kræver 15 timers arbejde om ugen ved siden af vores studier og læreplads. Vi gør det fordi Dragør har brug at også unge er repræsenteret i kommunalbestyrelsen og i beslutningerne i Dragør. Fordi vi mener at have noget at byde ind på. Fordi vi tør tænke anderledes og fordi vi tør stå ved vores holdninger.

De sidste fire år viser med alt tydelighed, at politikerne fra Socialdemokraterne, Venstre og DF ikke vil de unge. Som eksempel kan nævnes, at de for to år siden stemte imod Konservatives forslag om, at der arrangeres fest for de unge 1 gang om måneden i Hollænderhallen med deltagelse af klubbernes personale. Det har vi ikke brug for i Dragør, sagde de dengang. Samme flertal forsøgte at jage de unge væk fra stranden og badeanstalten ved at lukke bålpladsen. Vi ønsker ikke at de unge skal være sammen var et af argumenterne. At man lukker en velfungerende skole og vil have flere børn i klasserne er det samme som at sige man ikke ønsker at prioritere undervisningen og det er hvad flertallet gør. Og endelig stemte de samme partier imod Konservatives forslag om at afsætte kr. 50.000,- til at etablere et ungeråd i Dragør.

For os er det rigeligt med argumenter for, at der skal være unge repræsenteret i Dragørs kommunalbestyrelse. At vi så samtidig kan stille op for et parti der både har unge, ældre, midaldrende, børnefamilier på kandidatlisten og har en spidskandidat der reelt vil i dialog med de unge er med til at gøre os endnu mere motiveret.

Og selvom vi kun er 18 og 19 år har vi også holdninger til, hvad god ældreomsorg for vores bedsteforældre er, hvordan vi ønsker turismen skal udvikle sig, hvorfor vi ønsker en by med butikker og meget mere. Sæt kryds ved en ung stemme til kommunalvalget.

Venlige hilsner

Nicola Birk Christensen